Wycieczka do Muszyny

13 lipca to dzień, na który wszyscy czekaliśmy z utęsknieniem, gdyż wtedy właśnie zaplanowany był wyjazd na całodniową wycieczkę do Muszyny. Pogoda od samego rana zapowiadała się piękna więc spakowaliśmy do plecaków jak najwięcej dobrego humoru i autokarem wyruszyliśmy w trasę, by po dwugodzinnej podróży dotrzeć na miejsce.

Pierwsze kroki skierowaliśmy do Ogrodów Sensorycznych gdzie spędziliśmy kilka godzin. Spacer po tym jakże pięknym i ciekawym miejscu sprawił wszystkim wiele radości i dostarczył niezapomnianych wrażeń. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Ogrodów Biblijnych – miejsce gdzie jest ogromna ilość cytatów z biblii powiązanych z roślinami, rzeźbami i instalacjami w tym samym temacie. Przedstawione wydarzenia ukazują powstawanie biblijnego świata. Jak stwierdzili nasi podopieczni, wszystko bardzo ciekawe i warte obejrzenia. Przed zaplanowanym obiadem chcieliśmy jeszcze dotrzeć do Ruin Zamku „Baszta”, jednak okazało się, iż z powodu remontów obiekt ten jest zamknięty. Podjechaliśmy więc do miejscowości Jastrzębik, aby na dnie bagnistego koryta potoku Złockiego zobaczyć największą w Polsce mofetę – bardzo interesujący nieożywiony pomnik przyrody.

Po tak licznych atrakcjach i pokonanych pieszo kilometrach, wszyscy z wielką przyjemnością usiedliśmy w restauracji, by zjeść zamówiony wcześniej obiad. Jednakże to jeszcze nie koniec naszej wycieczki – nabrawszy sił po posiłku, pojechaliśmy do Krynicy, by spacerując po szerokim Krynickim Deptaku podziwiać  malownicze XIX-wieczne budynki i pomniki znajdujące się po obu jego stronach, a także różne atrakcje i ciekawostki turystyczne. Zwieńczeniem wycieczki był pyszny deser w jednej z licznych kawiarni znajdujących się wzdłuż Deptaka.

Szczęśliwi, choć trochę zmęczeni wracaliśmy do naszego Ośrodka, by późnym wieczorem z ogromem wspomnień i niezapomnianych wrażeń, powrócić do naszych domów.