Kamienica Szołayskich

DSC0046322 czerwca 2016 r. w ramach Małopolskich Dni Osób Niepełnosprawnych, przedstawiciele naszego Warsztatu skorzystali z możliwości wyjazdu do Muzeum Narodowego w Krakowie. Tym razem zwiedzaliśmy część Kamienicy Szołayskich znajdującej się w Krakowie na Placu Szczepańskim.

Pani przewodnik oprowadziła nas po Oddziele im. Feliksa „Mangghi” Jasieńskiego, jednego z największych darczyńców Muzeum. Mogliśmy tam podziwiać różnorodne eksponaty sztuki japońskiej zgromadzone przez Jasieńskiego a także zbiór malarstwa i grafiki polskiej z przełomu XIX i XX wieku, zespół sztuki azjatyckiej, kobierce, kilimy, meble i przedmioty rzemiosła artystycznego. Ponadto w Muzeum znajdowały się oryginalne różności z domu Jasieńskiego, który gromadząc wiele cennych rzeczy, pragnął, aby zachowały się one dla przyszłych pokoleń. Jasieński takim sposobem chciał pokazać, że nie tylko Japonia ma swoją piękną kulturę i dzieła sztuki ale także mamy je my, Polacy.

Zdjęcia: Józef Drożdż

Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach

DSC0030321 czerwca 2016 r. w ramach Małopolskich Dni Osób Niepełnosprawnych, przedstawiciele naszego Warsztatu mieli możliwość wyjazdu do Muzeum Narodowego w Krakowie, aby zwiedzić Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach.

Pani przewodnik, opowiadając ciekawe historie na temat obrazów największych polskich mistrzów, oprowadziła nas po wszystkich 5-ciu Salach znajdujących się w Galerii. Wiele obrazów zrobiło na nas ogromne wrażenie, jednak dzieła, którymi najbardziej zachwycaliśmy się  to: „Hołd Pruski” i „Wernyhora” Jana Matejki, „Pochodnie Nerona” Henryka Siemiradzkiego” a także „Czwórka” Józefa Chełmońskiego.

W Galerii Sztuki, oprócz podziwiania obrazów, czekała nas niespodzianka: pani przewodnik przygotowała dla nas mini warsztaty malarskie. Na przygotowanych przez panią kartkach ze szkicem portretu, wzorując się na tych znajdujących się w Galerii, mieliśmy możliwość wykończyć szkic tak, aby powstał piękny portret. Każdy z nas w tym momencie poczuł się jak wielki artysta i naprawdę wszyscy bardzo przykładaliśmy się do pracy. Dlatego też, w niedługim czasie powstało kilkanaście oryginalnych portretów, obrazów, jakich nie powstydziłby się żaden artysta.

Zdjęcia: Edyta Toporkiewicz

XIV Festiwal Piosenki i Form Twórczych Osób Niepełnosprawnych w Podolanach

5518 i 19 czerwca 2016 r. po raz kolejny uczestniczyliśmy w Festiwalu Osób Niepełnosprawnych w Podolanach. W tym roku pojechaliśmy z naszym znakomitym spektaklem „ŻYĆ NIE UMIERAĆ”, który podczas GAUDIUM
w 2015r. zdobył I miejsce. Spektakl ten, również w Podolanach zrobił ogromne wrażenie, a obradujące jury przyznało nam MIEJSCE II i podolańską statuetkę! Jesteśmy ogromnie dumni, że nasza ciężka praca, jaka została włożona w przygotowanie tego widowiska, po raz kolejny została zauważona i tak wysoko oceniona. Cieszymy się także, że już po raz drugi wyjeżdżając z Podolan, zabieramy ze sobą podolańską statuetkę. Jest to dla nas najlepsza motywacja do dalszej pracy, do tego, by podejmować kolejne kroki w naszej warsztatowej „branży aktorskiej”. Tak wysoka ocena świadczy też o tym, że zawsze należy dążyć do wyznaczonego celu poprzez swój rozwój na wszelkich możliwych płaszczyznach. Nie można zrażać się dużą ilością pracy, jaką trzeba wykonać przy każdym spektaklu, nie można zrażać się niepowodzeniami podczas prób,  a przede wszystkim trudnościami wynikającymi z niepełnosprawności, ale należy je wspólnie przezwyciężać by później móc cieszyć się osiągnięciami.

Jako zdobywcy II miejsca, na podolańskiej scenie  nasz spektakl prezentowaliśmy także w drugim dniu Festiwalu podczas Gali Laureatów. Po odebraniu nagrody i statuetki, w pełni zrelaksowani mogliśmy korzystać z wielu atrakcji przygotowanych przez organizatorów.

Zdjęcia: Iwona Kubat

XIII Spartakiada Osób Niepełnosprawnych – Gnojnik

DSC0980516.06.2016r. przedstawiciele naszego Warsztatu wzięli udział XIII Spartakiadzie Osób Niepełnosprawnych zorganizowanej w Gnojniku przez WTZ z Zawady Uszewskiej oraz Stowarzyszenie „Pomocna Dłoń”.

Wśród konkurencji sportowych, w których braliśmy udział, znalazły się: rzut piłką lekarską, łowienie ryb, rzut woreczkiem, sztafeta mieszana i piłki do celu – chusta animacyjna.

Pomimo usilnych starań i ogromnego poświęcenia wszystkich naszych zawodników, tym razem nie udało nam się zdobyć żadnego pucharu, ale na zakończenie Spartakiady otrzymaliśmy pamiątkowy dyplom oraz nagrodę za udział.

Zdjęcia: Maria Dziecic

XX Letnia Zintegrowana Spartakiada Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej

DSC0965711 czerwca 2016 r. przedstawiciele naszego Warsztatu wzięli udział w XX Letniej Zintegrowanej Spartakiadzie Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Stróżach. Spartakiada odbyła się na stadionie sportowym KS Kolejarz.

Konkurencje sportowe przewidziane przez organizatorów dzieliły się na dwie kategorie: indywidualna i drużynowa.

W kategorii indywidualnej, dziewczęta mogły wykazać się podczas grzybolania i rzutu do kosza, natomiast chłopcy brali udział w rzucie piłką do rugby oraz kapkowaniu piłką nożną. Do kategorii drużynowej zakwalifikowano przeciąganie liny, tor z przeszkodami oraz Zawody Strong Man dla chłopców.

Treningi, jakie przez ostatni tydzień nasi uczestnicy odbywali pod okiem rehabilitantki Wandy Drożdż, przyniosły oczekiwane efekty i nasi podopieczni spisali się znakomicie zdobywając aż trzy puchary.

Indywidualnie, Małgorzata Burkowicz zajęła II miejsce w rzucie do kosza, a Elżbieta Majka w tej samej konkurencji zajęła miejsce III.

Drużynowo, nasi uczestnicy zajęli V miejsce w konkurencji tor z przeszkodami. Biorąc pod uwagę fakt, że o puchary walczyły aż 24 zespoły, jest to bardzo duże osiągnięcie naszego Warsztatu.

Po ciężkich lecz przyjemnych zmaganiach, przyszedł czas na chwilę relaksu i zabawę. Podczas półtoragodzinnego koncertu Orkiestry Reprezentacyjnej Straży Granicznej wszyscy mogli śpiewać, klaskać, tańczyć i w ten sposób odreagować stres, który zawsze towarzyszy wszelkim rywalizacjom.

Piknik ŚDM

DSC0954805.06.2016 r. przedstawiciele naszego Warsztatu wzięli udział w Pikniku ŚDM, zorganizowanym przed zbliżającymi się Światowymi Dniami Młodzieży. Tańcząc i śpiewając piosenki: „Zostawcie Titanica” oraz „Miasto budzi się”, nasi podopieczni wspaniale zaprezentowali się wśród licznie występujących dzieci i młodzieży. Piękna pogoda, jaka towarzyszyła nam tego popołudnia zachęcała wszystkich do skorzystania z licznych atrakcji przygotowanych przez organizatorów imprezy.

Wyjazd do Teatru Bagatela

DSC095111 czerwca 2016 r. w ramach Małopolskich Dni Osób Niepełnosprawnych przedstawiciele naszego Warsztatu skorzystali z możliwości wyjazdu do Teatru Bagatela na jedną z najzabawniejszych teatralnych komedii ostatniego półwiecza pt. „Boeing, boeing – Odlotowe narzeczone”. Pomimo, iż był to dość długi spektakl, nikomu czas się nie dłużył, a tym bardziej nikt się nie nudził. Wszyscy opuścili Teatr radośni, rozbawieni i pełni nadziei na kolejną wizytę w Teatrze z tak znakomitą obsadą.